Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Pořádně se oblíkej!" Aneb Když syn dává mamince rady na cesty

Zhruba v době, kdy je zveřejněn tento blog, přijíždí moje maminka do Florencie. V cizině je poprvé beze mě. Než odjela, zavolal jsem jí: "Hlavně mi napiš, až dojedeš. A piš každý den. A máš deku do autobusu, kdyby tam byla zima? A..." A uvědomil jsem si, že jsem přesně jako ona.

"Pořádně se oblíkej!"

"Jeď opatrně!"

Takové pokyny a sto dalších dostávám od maminky, jakmile někam jedu. Když náhodou namítnu, že zrovna neřídím, hned odpoví: "To nevadí, tak to vzkaž tomu, kdo řídí." Pokaždé otráveně zakroutím hlavou. A teď jsem se přistihl, že jsem úplně stejný. Ne, jsem ještě horší.

O Vánocích dostala maminka zájezd do Itálie. Letadlem nechtěla, tak jela autobusem. A já už týden dopředu každý den volal: "Nezapomeň na deštník. A polštářek do autobusu. A peníze si dej do kabelky, kterou budeš mít u sebe, kdybyste náhodou zastavili u benzínky a chtěla sis něco koupit. A máš dost eur? A doklad o pojištění? Co si bereš za boty? Budete dost chodit. A hlavně každý večer napiš. Co jste dělali, kde jste byli, co jsi jedla. Jo a nezapomeň na krém proti sluníčku." Asi už jen čekala, až dodám, ať si tam od cizích lidí na ulici nebere bonbóny.

Je zajímavé, jak najednou děláme to, co nás celý život štve. A taky je zajímavé sledovat, jak se některé zvyky našich rodičů nikdy nezmění. Třeba že komínky oblečení se na pohovce objevují už týden před cestou.

Když ještě žil tatínek, letěli jsme všichni do Benátek. S jazykem na triku jsem táhl kufr od nádraží k hotelu a říkal si, co všechno v něm na ty tři dny vláčí. Přijdeme na pokoj a oni vybalí čtyři velké pet lahve s vodou. "Když jsme koukali, jak je to tady drahé, radši jsme si vzali svoje," divili se, že se divím. A vybalili svačinu.

Chvilku děláte, že se za ně stydíte. A to, co teď napíšu, jim nikdy do očí nepřiznáte. Ale... Když jsme byli dva roky poté spolu v Paříži, seděli jsme na dece u Versailles, tatínek rozléval kalíšky domácí slivovice, maminka rozdávala štrůdl a chleba se suchým salámem, byla to pro mě jedna z nejhezčích chvil, kterou jsem s nimi zažil. Byť jsem tehdy určitě říkal něco jako: "Prosím vás, schovejte to, to je ostuda, já vás neznám."

Tak hlavně doufám, že maminka dnes večer napíše. A zítra zase.

Autor: Martin Moravec | čtvrtek 8.5.2014 8:45 | karma článku: 37,01 | přečteno: 2797x
  • Další články autora

Martin Moravec

Devět měsíců na blogu. A konec. Zpátky do MF DNES

Měl jsem tu tři týdny pauzu. Věděl jsem, co mám napsat, ale nevěděl jsem jak. Bavilo mě to tady a nevěděl jsem, jak říct sbohem. A jestli vlastně mám říct sbohem.

18.9.2014 v 8:45 | Karma: 35,29 | Přečteno: 5039x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Proč bude Petra Kvitová světovou jedničkou

Možná další zápas zvládne zase za padesát minut a soupeřka bude jen koukat zleva doprava, jak kolem ní budou přistávat vítězné rány. A možná to bude jeden z těch dnů, kdy jí naopak budou míče lítat dva metry do autu. I to patří ke kouzlu Petry Kvitové.

28.8.2014 v 8:45 | Karma: 27,41 | Přečteno: 2335x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Jde zvládnout dovolená bez internetu?

"Tady jsou klíče od pokoje, čtvrté patro. Snídaně se podávají od šesti do devíti, bazén je otevřený do osmi večer. Příjemný pobyt. Máte nějaký dotaz?" Ano. Jaké je heslo na WiFi?

21.8.2014 v 13:51 | Karma: 24,79 | Přečteno: 2322x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Zapadající slunce na dlani a další "originální" fotky z dovolené

Chystám se do Toskánska. Určitě zajedu do Pisy a určitě si přivezu jednu z nejhloupějších fotek, které vznikají na prázdninách. Stoupnu si do dostatečné vzdálenosti od šikmé věže, natáhnu směrem k ní ruce a budu se tvářit, že to ještě nikdy nikoho nenapadlo.

14.8.2014 v 8:45 | Karma: 28,66 | Přečteno: 2257x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Látkové kapesníky. Co dál si do života neseme od rodičů?

Když v něčem žijete dvacet let a je vám to nápadně i nenápadně vtloukáno do hlavy, těžko si zvykáte na změnu. Třeba když vám někdo začne do komínku skládat trička jinak než maminka...

31.7.2014 v 8:45 | Karma: 35,14 | Přečteno: 3059x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8873x
Novinář - aspoň tak to měl 14 let napsané ve smlouvě s redakcí MF DNES. Začínal tam nedělními službami při druhé fotbalové lize, končil sloupky ve čtvrtečním magazínu, který osm let vedl.

Seznam rubrik