Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

www.sprostaci_z_internetu.cz

Už nevím proč, ale začetl jsem se do diskuzí pod články o mrtvých vojácích v Afghánistánu. Nejen tady. A osvěžil jsem si tím věc, na kterou už jsem málem zapomněl. Že to může být pořádná stoka. Tak třeba: "Patří jim to, žoldákům".

Když mi kdysi před lety přetiskli první článek z novin na internet, zhroutil se mi svět. "Ty chudáčku jeden, vy.er se na psaní." Dlouho mi trvalo, než jsem si zvyknul na to, co se v internetových diskuzích děje. Že to k novinařině patří. Že jsou lidi, kteří na vás budou sprostí, i když napíšete, že v noci bude tma a ráno zase světlo.

Za ty roky jsem poznal několik věcí.

Tedy začnu tou, kterou jsem nepochopil dodnes: co mají někteří z těch dikutujících za zaměstnání. Co dělají, když napíšou dvacet příspěvků za hodinu. Taky bych chtěl. A vlastně jsem u mnohých ani nepochopil, PROČ tam píšou. Seřval je šéf v práci? Nebo manželka? Jsou doma pod pantoflem, uťáplí, naštvaní, že už v lednici není další pivo, tak se jdou vykřičet na internet? "To jsem jim to nandal." Ne, nenandal.

Nevadí mi kontorverzní názory. Když někdo napíše, že by rodiny pozůstalých neměly dostat žádné odškodnění, protože tam ti vojáci šli dobrovolně a byli dobře placení, fajn. To je legitimní názor. Slušně napsaný. Ale co vede člověka k tomu, že jim tu smrt málem i přeje?

A pak jsou tedy věci, které se opakují pravidleně.

1. Diskuze pod bulvárními články. Nejčastěji ve stylu: "Ti dva nikoho nezajímají, proč o nich píšete?" To mi připomnělo mnoho celebrit, které jsem slyšel naříkat na to, jak je bulvár hrozný a že ho nečtou. Přitom vždycky přesně věděly, co v něm je.

2. Věční pesimisti. Což znám hlavně z tenisu. Když Kvitová něco vyhraje, je to náhoda. Když Berdych někde prohraje, zase se ukázalo, že na to nemá.

3. Rádoby vtipy. Jako třeba pod článkem o objevení fosilie největšího žijícího ptáka. Zase jsem chvíli přemýšlel, co člověka vede k tomu, že pod takový článek připíše: "Největší pták na tři. Můj." Asi pocit, že je to vtipné.

4. Ti, co si melou jen svoje téma (zase v domnění, že je to vtipné), ať se píše o čemkoliv. Třeba komentář pod článkem o jedné svatbě. "Přišla by i Iveta, ale nestihla vlak."

5. Fundovaní experti. Někdy zírám, kolik lidí umí psát zasvěcené komentáře k tomu, o čem vůbec nic neví. A dělat z toho analýzy. Což jsem viděl třeba v diskuzích o tom, proč Sabina Slonková skončila v MF DNES.

I já si už pod tímto blogem přečetl, že jsem nula, která neumí psát. Třeba jsem. Ale už se z takových názorů nehroutím. A naštěstí si z nich už nic nedělá ani maminka. Což mi připomnělo, jestli ji tady náhodou poslední dobou trochu neopomíjím...

Autor: Martin Moravec | čtvrtek 10.7.2014 8:45 | karma článku: 40,82 | přečteno: 6504x
  • Další články autora

Martin Moravec

Devět měsíců na blogu. A konec. Zpátky do MF DNES

Měl jsem tu tři týdny pauzu. Věděl jsem, co mám napsat, ale nevěděl jsem jak. Bavilo mě to tady a nevěděl jsem, jak říct sbohem. A jestli vlastně mám říct sbohem.

18.9.2014 v 8:45 | Karma: 35,29 | Přečteno: 5039x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Proč bude Petra Kvitová světovou jedničkou

Možná další zápas zvládne zase za padesát minut a soupeřka bude jen koukat zleva doprava, jak kolem ní budou přistávat vítězné rány. A možná to bude jeden z těch dnů, kdy jí naopak budou míče lítat dva metry do autu. I to patří ke kouzlu Petry Kvitové.

28.8.2014 v 8:45 | Karma: 27,41 | Přečteno: 2335x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Jde zvládnout dovolená bez internetu?

"Tady jsou klíče od pokoje, čtvrté patro. Snídaně se podávají od šesti do devíti, bazén je otevřený do osmi večer. Příjemný pobyt. Máte nějaký dotaz?" Ano. Jaké je heslo na WiFi?

21.8.2014 v 13:51 | Karma: 24,79 | Přečteno: 2324x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Zapadající slunce na dlani a další "originální" fotky z dovolené

Chystám se do Toskánska. Určitě zajedu do Pisy a určitě si přivezu jednu z nejhloupějších fotek, které vznikají na prázdninách. Stoupnu si do dostatečné vzdálenosti od šikmé věže, natáhnu směrem k ní ruce a budu se tvářit, že to ještě nikdy nikoho nenapadlo.

14.8.2014 v 8:45 | Karma: 28,66 | Přečteno: 2257x | Diskuse| Ostatní

Martin Moravec

Látkové kapesníky. Co dál si do života neseme od rodičů?

Když v něčem žijete dvacet let a je vám to nápadně i nenápadně vtloukáno do hlavy, těžko si zvykáte na změnu. Třeba když vám někdo začne do komínku skládat trička jinak než maminka...

31.7.2014 v 8:45 | Karma: 35,14 | Přečteno: 3059x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  6:54

Aktualizujeme Izraelská armáda zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho chystanou ofenzivou...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Prezidentské volby v Panamě vyhrál spojenec exprezidenta odsouzeného za korupci

6. května 2024  6:18

Prezidentské volby v Panamě vyhrál pravicový politik José Raúl Mulino, jehož kandidaturu teprve...

Test nákupu lístků na MS od překupníků. Nevyplatí se to, hokej nejspíš neuvidíte

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8873x
Novinář - aspoň tak to měl 14 let napsané ve smlouvě s redakcí MF DNES. Začínal tam nedělními službami při druhé fotbalové lize, končil sloupky ve čtvrtečním magazínu, který osm let vedl.

Seznam rubrik